välj case

Hotel Express

Hotel Express är ett svenskt företag med 20 anställda som bokar hotell till priser som bara är tillgängliga för medlemmar. De allra bästa priserna är bokningsbara dagen innan eller samma dag som ankomst. Betalning sker på hotellet utan mellanhänder. Alla medlemmar har ett medlemskort som används vid bokningen.

I början hanterade Hotel Express utskrifterna av medlemskorten själva, men efter en tid valde Hotel Express att köpa en fullservice-lösning av Cards and more för att istället få koncentrera sig på sin kärnverksamhet.

– Cards and more hjälper oss med den affärskritiska processen att prägla våra medlemskort samt att distribuera välkomstpaket. De har hand om hela kedjan från order till inlämning till posten, inklusive lagerhållning av vårt material, säger Peter Kristoffersson, VD på Hotel Express

Cards and more förtrycker kort med Hotel Express karakteristiska profil i guld och svart. Varje vecka skickar sedan Hotel Express datafiler till Cards and more. Dessa datafiler innehåller uppgifter om kunder som tecknat ett nytt eller förlängt sitt medlemskap. När datafilerna kommer präglas korten med medlemmens uppgifter. Därefter förses det präglade kortet med guldtipping, sedan skickar Cards and more kortet samt en informationsfolder till Hotel Express kunder. Att ta ansvar för leveranserna och vara ett pålitligt stöd för kunderna är viktigt för Cards and more. Detta är något som Peter Kristoffersson är nöjd med.

– Snabb respons och hög tillförlitlighet kännetecknar Cards and more. Vi kan helt och fullt lita på att jobbet utförs i tid och utan fel. Dessutom är gänget på Cards and more alltid öppna för nya processer och förslag.

Bestseller

Många företag har idag begränsat med tid och resurser för att fräscha upp sina medarbetares kunskaper och ingjuta ny inspiration och energi i arbetet. Bestseller PR har anpassat sig till den situationen och skapat en seminarieserie, Hjärntillskott. Där serveras kunden de allra bästa kunskaper som finns att tillgå inom marknadsföring, försäljning, ledarskap och framtidsplanering.

Vid Bestseller PRs seminarier och föreläsningar används plastkort som personliga biljetter.

– Vi har förtryckta plastkort som vi trycker personlig information på när deltagare bokas. Plastkorten får en klämma på baksidan och fungerar sedan som både biljett och snygg namnbricka när våra seminariedeltagare minglar, berättar Thomas Edman.

När man använder personaliserade plastkort som biljett vid arrangemang och event är det absolut nödvändigt att alla steg i processen fungerar så att inte korten tar slut eller skrivaren slutar fungera.

– Vi är nöjda med vårt samarbete med Cards and more som levererar förtryckta plastkort, krokodilklämmor och färgband till vår skrivare snabbt och till bra priser, säger Thomas.

Cards and more levererar kortskrivare med förbrukningsmaterial, förtryckta kort samt tillbehör.

Kortskrivaren är anpassad efter den utskriftsfrekvens och de utskriftsparametrar som Bestseller PR behöver i sin verksamhet. Cards and more förtrycker snygga plastkort med Bestseller PRs logotype på.

Korten levereras till Bestseller PR som själva printar de personliga uppgifterna allt eftersom deltagare bokas in på aktiviteterna. Korten kan även fästas på seminariedeltagarnas kläder genom en praktisk klämma som Cards and more levererar.

Lösningen som Bestseller PR har ger den högsta kvaliteten och det bästa priset. Dessutom så är det en snabb och effektiv process för personalisering av kort.

Robertsons charkuteri

Robertsons Charkuteri har försett Örebro med goda smaker och kvalitet sedan 1929. Det är en gedigen historia som företaget besitter. Man varit det självklara valet av charkuterier och kött de senaste åren. I takt med den stora efterfrågan av närproducerat kött så flyttade man 2010 in till helt nya fastigheter vid Aspholmen på söder i Örebro. Bara ett stenkast från där Cards and more har sina lokaler.

– Tony är kund hos oss här på Robertsons, vilket ledde till att han såg att vi hade behov av hjälp med skyltning. När han presenterade Cards and more och deras lösningar när det gäller märkning av livsmedel så kändes det intressant. De kunde presentera och leverera en lösning som kändes som skräddarsydd för oss, förklarar Peter Ehlin, ägare av Robertssons.

Hela processen att installera och komma igång med den nya märkningen var enkel. Så enkel att man inte behövde någon hjälp från Cards and more.

– Det var planerat att Tony skulle komma till oss för installation och genomgång, men då mötet blev framflyttat så testade vi själva. Det var så pass enkelt att en av våra anställda kunde sköta installationen och börja printa direkt, säger Peter.

Eftersom det var en kort startsträcka att komma igång så har det gjort att man sedan en månad är igång och printar egna skyltar på plats i butiken, där Cards and more fortsätter leverera både plastkort och hållare.

– Allt har suttit som handen i handsken, där det varit bra service från början och jag skulle kunna rekommendera andra att använda sig av Cards and more, avslutar Peter.

Urban Deli

En av kunderna som vi har hjälpt under några år gällande märkning av livsmedel är Urban Deli. Urban Deli har alltid haft en speciell kombination för sin verksamhet, i form av att ha restaurang, butik och saluhall tillsammans. I dagsläget finns Urban Deli endast i Stockholm. Där driver man tre större enheter samt två mindre popup-enheter fördelat över staden.

– Vi har haft hjälp av Cards and more sedan början av 2013 där vi köpt plastkort för skyltar och Zebra kortskrivare. Tack vare plastskyltarna har vi ett säkrare sätt att skylta i vår saluhall förklarar Bertil Jan, ansvarig hos Urban Deli.

Med de nya skyltarna blir det tydligare och lättare att förmedla korrekt information till konsumenter och personal. Detta uppfyller krav som ställs gällande märkning av livsmedel. Här har Cards and more kunskapen om kortskrivare, färgband, plastkort och skyltar för att uppnå ett bra resultat.

– Samarbetet har fungerat väldigt bra från starten där Cards and more alltid har snabba leveranser och svarar på frågor vi har. Vi kan ringa eller maila och få de svar vi behöver, en väldigt bra personlig kontakt helt enkelt. Jag kan rekommendera andra företag inom samma bransch att ta hjälp av Cards and more, säger Bertil Jan.

Indianerna

Indianerna Speedway har i många år lockat tusentals åskådare till Sannahed för att se på speedway av högsta kvalitet. Många åskådare kommer till varje match och några besöker tävlingarna från gång till gång. Under år 2018 har ett samarbete mellan Cards and more och indianerna vuxit fram.

– Tillsammans med Cards and more har vi tagit steget och digitaliserat oss när det gäller hantering av årskort och andra lojalitetskort. Vi inledde samarbetet med framtagning av de medlems-, partner- och årskort vi använder där 8190 tog fram layout och Cards and more tillverkade korten helt efter våra önskemål. Därefter kopplade vi ihop korten som våra partners och sponsorer tecknat för säsongen till Cards and mores lojalitetssystem LiaB eller ”Loyalty in a box”. Där kan vi nu följa våra besökares närvaro på Glottra Skog Arena och göra riktade utskick med information inför och efter matcherna, förklarar Simon Gustafsson, marknadschef på Indianerna.

– För oss blev det ett mervärde att kunna se statistik över besökarna vilket skapar en bättre överblick och förutsättningar att anpassa vår produkt efter besökarnas behov. Att besökarna fick snygga medlems-, partner- och årskort blev ett plus.

Hur har samarbetet med Cards and more fungerat?

– Lösningen blev helt anpassad efter våra önskemål, där vi under 2019 kommer att växla upp mer. Jag tycker att LiaB har varit bra och skulle rekommendera alla som har någon form av kundkontakt att använda sig av det. Det är enkelt och prisvärt, avslutar Simon.

Om LiaB

LiaB, eller ”Loyalty in a Box” som det heter är ett lojalitetssystem. Det är ett enkelt och kostnadseffektivt webbaserat system som hanterar dina present- och lojalitetskort. Lösningen omfattar allt från laddning av presentkort, statistik över dina kunders lojalitet och beteende till säker krypterad hantering av digitala rabattkuponger. I LiaB kan du enkelt kommunicera med dina kunder via sms eller e-post. LiaB fungerar oberoende av befintliga kassasystem och hårdvaror. Har man tillgång till en internetanslutning och en dator med webbläsare eller iOS/Android-enheter kan man hantera korten enkelt och kostnadseffektivt i systemet.

Bilder: Jonas Eklind